آبپز

دستور پخت ماهی آب پز

زمان آماده شدن
50 دقیقه
میـزان سختی
تعـدا د نفـرات

دستور پخت ماهی آب پز اعتیادآوری که نمی‌شود فراموشش کرد!

امروز دستور پختن ماهی سی‌بس که خوشمزه، تند و فوق العاده اعتیادآور است را باهم یاد می‌گیریم.
آدم خاطره‌ی خوردن یک وعده غذایی جذاب در یک رستوران دورافتاده را تا آخر عمر به یاد می‌سپارد. دقیقا مثل خوردن ماهی سی‌بس آب‌پز در جایی دور از خانه. من اولین بار این ماهی پخته را ته یک خیابان فرعی در چین، در یک رستوران جمع و جور و  کوچک که در پختن غذاهای آب‌پز تخصص داشت خوردم، در محله‌ای آرام در پکن. آن روزها  فقط چند غذای معروف چینی مثل ماپو توفو و مرغ کنگو پائو را می شناختم. ماهی آب پز سی بس آن‌قدر جذاب و خوشمزه بود که بعداً تبدیل شد به تنها غذایی که همیشه سفارش می‌دهم. هر زمان و در هر منویی در هر کجای دنیا.

ماهی سی‌بسِ آب‌پز، نرم و آبدار است

این غذا اسمش رویش است. برش‌های ماهی مزه‌دار شده را به طور مختصر در آب تفت می‌دهیم. طعم نهایی بسیار لطیف، آبدار و مزه‌دار است. برای دستیابی به بهترین نتیجه حتما از فیله های تازه یا فیله‌های منجمدی استفاده کنید که کهنه و قدیمی نباشند. چیزی که در چین برایم هیجان انگیز بود این است که، رستوران‌ها اغلب دارای مخازن ماهی هستند که مشتریان می‌توانند ماهی زنده را برای تهیه تازه این غذا انتخاب کنند؛ البته اگر به همین ماهی رضایت بدهند و سراغ جانورهای زنده دیگر نروند. در ایران چنین امکانی وجود ندارد اما با سی‌بس ایناس می‌توانید شانس خرید یه ماهی تازه را حتا بصورت منجمد داشته باشید.

فروش نوروزی سی بس ایناس

سی بس آب پز به سبک چینی؛ تند اما خوشمزه!

ماهی آب پز اصیل ‌سی‌بس به عنوان یکی از تندترین غذاهای چینی در همه‌جای جهان مشهور است. دوست‌های پر مدعای من  این غذا را دوست داشتند اما یکی دو نفرشان متأسفانه تحمل کمی نسبت به غذاهای تند داشت. دوست‌هایم  ماهی را در یک لیوان آب شستشو می دادند تا از تندی آن کم کنند. هرچند این غذا انقدر جذاب بود که کم کم تحمل خودشان را در مقابل تندی بالا بردند.

تصویر

این را یادتان باشد تندی ماهی شاید اول دهانتان را سر کند اما در نهایت اعتیادآور است. هرچند بسته به ذائقه‌ی افراد می‌توانید این تندی را تلطیف کنید.

آشپزی آسان است! به آن عشق بورزید!

بسیاری از مردم پخت ماهی آب‌پز سی‌بس در خانه را سخت میدانند. من تا قبل از آن‌که پختنش را  امتحان کنم یکی از آن‌ها بودم. بعد فهمیدم کار چندان سختی نیست و برعکس هیچ مهارت آشپزی خاصی برای آب‌پز کردن این ماهی مورد نیاز نیست. تا زمانی که همه مواد لازم را در اختیار داشته باشید و دستورالعمل دقیق و کاملاً نوشته شده را دنبال کنید، هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد. خاطرتان جمع!

نکته:لطفا توجه داشته باشید که روغن پخت و پز در گروه‌های مختلف برای اهداف مختلف ذکر شده است. با وجود استفاده فراوان از روغن، غذای تمام شده طعم چربی ندارد. این روغن برای بیرون کشیدن عطر کامل ادویه جات ضروری است!

مواد لازم برای تهیه ماهی سی بس آب پز

ماهی 
فیله ماهی سی‌بس بدون پوست و بدون استخوان500 گرم
نمک1 پیمانه
فلفل سفید1 پیمانه
نشاسته ذرت1 قاشق چای‌خوری
روغن زیتون2 قاشق غذاخوری
سبزیجات
کرفس، خرد شده به نوارهای نازک250 گرم
 روغن1 قاشق چای‌خوری
سس
روغن پخت و پز2 قاشق غذاخوری
سیر چرخ کرده2 حبه
زنجبیل چرخ کرده1 قاشق چای‌خوری
پیازچه خرد شده1 عدد
خمیر لوبیا (اگر پیدا کردید)یک و نیم قاشق
پودر فلفل قرمز1 قاشق چای‌خوری
فلفل دلمه خرد  و پودر شده1 عدد
آب داغ یا آب مرغ400 میلی لیتر
تزئین
گشنیز خرد شده3 قاشق غذاخوری
روغن پخت و پز2 قاشق غذاخوری

دستور پخت ماهی آبپز در 8 گام

  1. -ماهی را با نمک و روغن زیتون مزه‌دار کنید.
  2. - فیله ماهی را به صورت مورب برش دهید. با نمک‌، فلفل سفید  و نشاسته ذرت آغشته کنید.
  3. -در یک ماهیتابه گود ، فلفل قرمز خشک و فلفل دلمه برش خورده را در روغن روی حرارت ملایم سرخ کنید تا معطر شود ( حواستان باشد آن‌را نسوزانید). وقتی سرد شد آن را کنار بگذارید.
تصویر
  1. -در همان ماهیتابه، روغن را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید، کرفس را بریزید و به هم بزنید. به مدت 1.5 دقیقه یا کمی بیشتر بپزید. بعد به ظرف سرو منتقل کنید و کنار بگذارید.

سس را به روش زیر درست کنید

  1. -روغن را در ماهیتابه گرم کنید، سیر، زنجبیل و پیاز را سرخ کنید. خمیر لوبیا و پودر فلفل دلخواه را اضافه کنید. آب (یا آب مرغ) را درون ماهیتابه بریزید و  آن را آرام بجوشانید.
  1. -تکه‌های ماهی را به آرامی در ماهیتابه قرار دهید. وقتی پخته شد، ماهی و سوپ آن  را با بقیه مواد یکی کنید.

تزئین ماهی آبپز

  1. روی آن را با ادویه سرخ شده که کنار گذاشتید و گشنیز تزیین کنید.
  2. روغن را داغ کرده و روی آن بریزید تا ادویه جات عطر خود را به ماهی بدهند. بعد این خوراک را با برنج ساده سرو کنید.

نوش جان

ماهی سی بس؛ بهترین انتخاب برای آبپز!

ماهی سی بس برای طبخ به روش آب پز دو ویژگی خیلی مهم دارد: اول آنکه شما با کم بو ترین ماهی ای که تا به حال خورده اید قرار است آشپزی کنید بخصوص در روش آبپز که از بین بردن بوی ماهی در آن سخت تر است و دوم اینکه سی بس، چربی کافی برای این روش از طبخ را دارد بنابراین نتیجه عالی خواهد بود.

فروش نوروزی سی بس ایناس
آیا این مقاله مفید بود؟
4.4
4.5/۵ (7 امتیاز)

آخرین مطالب

آخرین مقالات

دستور پخت

جدیدترین دستورهای پخت

دستور پخت
ماهی سی بس جزو ماهی‌هایی است که در چند سال اخیر به بازار ماهی ایران راه پیدا کرده و به سرعت تبدیل به یک ماهی لاکچری برای غذای مجلسی شده...
دستور پخت

طرز تهیه شنیتسل ماهی در 5 مرحله

زمان آماده شدن
25 دقیقه
میـزان سختی
تعـدا د نفـرات
ساده‌ترین روش تهیه شنیتسل ماهی چیست؟ چطور شنیتسل ماهی خوشمزه بپزیم؟ کدام ماهی برای شنیتسل ماهی مناسب‌تر است؟

دیدگاه‌ها

تعداد نظرات:
نظر خود را وارد کنید
اطلاعات این زمینه شخصی است و به صورت عمومی نمایش داده نمی‌شود.
محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

آیا می‌دانید؟

یکی از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها که از تشکیل سلول‌های بدخیم در بدن انسان جلوگیری می‌کنند اسید چرب امگا ۳ است. منبع اسیدهای چرب امگا ۳ را در ماهی سی‌بس بیابید.