گوشتی ترین ماهی کبابی جنوب کدام است؟

ماهی کبابی ، سالم‌ ترین روش پخت ماهی با عطر و طعم واقعی است. اما این که کدام یک از ماهی‌های بازار مناسب کبابی کردن است و گوشتی‌ ترین ماهی کبابی جنوب کدام است؛ چیزی است که در ادامه این مقاله به آن می‌پردازیم.

کبابی

لب کلام

تجربه یک پخت سالم به همراه طعم واقعی ماهی با پوسته ترد و عطر دل‌انگیز و نوارهای گریل رستورانی؛ چیزی است که تنها با خوردن ماهی کبابی - آن هم از نوع جنوبی- دست یافتنی است؛ اما چرا ماهی کبابی جنوب؟ و کدام ماهی جنوب، برای کباب کردن، بهتر است؟ را در این مقاله از مجله آشپزیِ ایناس بخوانید!

به میزبانی ماهی کبابی جنوب؛ که فقط در طعم لذیذ خلاصه نمی‌شود!

اکثر شما بدون شک، در طول سفر به شمال یا جنوب کشور، تجربه کبابی کردن ماهی و پخت آن روی ذغال را داشته‌اید؛ اما اگر مزه یکی از ماهی‌ کبابی‌های خوشمزه جنوب را چشیده باشید، امکان ندارد که هنوز هم مزه آن را زیر دندانتان احساس نکنید!

درست است که شمال یا جنوب ندارد و معمولاً تعدادی از ماهیان این مناطق، از محبوبیت بیشتری برخوردارند؛ اما ماهی‌های خلیج فارس، از لحاظ کبابی‌ کردن واقعاً فول آپشن‌اند؛ چطور؟

  •  بیشتر گوشتی‌اند تا استخوانی!
  • سردی و رطوبت آن‌ها نسبت به ماهی‌های شمال کمتر است.
  •  ارزش غذایی و ریزمغذی‌های (ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم و ..) بیشتری دارند.
  •  میزان چربی مفید، بافت گوشتی‌ و در نتیجه امگا 3 آن‌ها قابل توجه است.
  • از تنوع بالایی برخوردارند.
قیمت و خرید فیله ماهی سی بس 450 گرمی

کباب‌پسندترین ماهی‌های جنوب

(گوشتی ترین ماهی جنوب جهت کبابی کردن)

اول از همه فراموش نشود که؛ همه‌ی ماهی‌های جنوب برای کباب کردن مناسب نیستند! بنابراین اگر قصد کباب کردن ماهی را دارید، این 4 نوع ماهی، بهترین نوع برای امتحان هستند.

1)  ماهی سی‌بس (سیباس -سی باس)

ماهی ای که برای انواع روش‌های طبخ مناسب است؛ اما مدل کبابی آن به دلیل داشتن گوشتی‌ترین بافت، چربی خوب و امگا 3 فراوان، بیش‌تر توصیه می شود و سالم‌تر است (بد نیست که بدانید سالم‌ترین ماهی خلیج فارس کدام است!) ماهی سی بس اگر در ابعاد بزرگ باشد می‌توان آن را به شکل استیک درآورد و کمتر کسی است که با خوردن این ماهی خوشمزه، آن را در سبد غذائی‌اش قرار ندهد!

2)  ماهی هامور

 صدرنشین ماهی‌های‌ چرب جنوب با بیشترین مقدار امگا 3 که از گوشتی سفید و تقریباً سفت برخوردار است و برای طبخ به‌صورت کبابی هم گزینه‌ای مطلوب و مرغوب و خوشمزه است.

3)  ماهی سکولا

سکولا، آبزی چرب، گوشتی و بدون استخوان است و همین ویژگی‌ها سبب می‌گردد که بتوان با آن به دل طبیعت رفت و لذت طبخ و طعم خاص ماهی کبابی را چشید.

4)  ماهی سرخو

جزء لذیذترین ماهی‌های پرچرب دریای جنوب که برای کباب کردن یک گزینه عالی خواهد بود. ویژگی اصلی این ماهی آن است که پرگوشت است و تمام بخش‌های آن قابل کباب کردن است.

میش ماهی، حلوا (زبیدی) ماهی شیر و قباد هم در رده بعدی ماهیان مناسب کباب کردن قرار می‌گیرند.

«البته اگر نظر ایناس را بخواهید، ما از این لیست؛ ماهی سی بس و هامور را با توجه به تجربه خودمان، برای کباب کردن به شما توصیه می‌کنیم، امتحان کنید و حالش را ببرید!»

توجه توجه: ماهی کبابی اگر بدون هیچ طعم دهنده‌ای پخته شود، خوش طعم و لذیذ نخواهد شد و بوی زهم و خامی می‌دهد. پس توصیه می‌شود اگر دنبال یک ماهی کبابی خوشمزه و لذیذ هستید، سری به مقاله چگونه ماهی را خوش طعم کنیم؟ بزنید و با ادویه مناسب کباب کردن آشنا شوید. 

قیمت و خرید فیله ماهی سی بس 750 گرمی

از دریا تا خانه شما همه چیز تحت کنترل ماست!

دیگر انتخاب و خرید ماهی سی باس در شهرهای غیرساحلی، سخت و دشوار نیست. شما از این پس می‌توانید ماهی سی بس که از خوشمزه‌ترین و بهترین‌ ماهی‌ها جهت کبابی کردن است را به صورت آنلاین و مستقیم از ایناس تهیه کنید. با ایناس؛ سلامت ماهی تا مصرف نهایی حفظ می‌شود.

دیدگاه‌ها

تعداد نظرات:
0
نظر خود را وارد کنید
اطلاعات این زمینه شخصی است و به صورت عمومی نمایش داده نمی‌شود.
محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

آیا می‌دانید؟

یکی از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها که از تشکیل سلول‌های بدخیم در بدن انسان جلوگیری می‌کنند اسید چرب امگا ۳ است. منبع اسیدهای چرب امگا ۳ را در ماهی سی‌بس بیابید.