چگونه ماهی را خوش طعم کنیم؟

بهترین طعم دهنده ماهی کدام است؟ آیا از طعم دهنده‌های مختلف ماهی می‌توان در هر روش پختی استفاده کرد؟ طعم دهنده ماهی سرخ شده و آب پز چه تفاوتی دارد؟ برویم پاسخ این سوالات را با هم ببینیم.

 

 

طعم دهنده

لب کلام

به نظر شما؛ نمک و فلفل بهترین طعم دهنده ماهی هستند یا آبلیمو و پودر سیر؟ در واقع، آنچه که در وهله اول، در طعم دهی به ماهی یا هر ماده غذایی دیگری، اهمیت دارد، این است که نمک و فلفل فقط غذا را شور یا تند نمی‌کنند؛ یا آبلیمو تنها غذا را ترش نمی‌کند. آن‌ها روی تشدید طعم طبیعی غذا، تقویت یا تعدیل بقیه مزه‌ها، شل یا سفت شدن بافت گوشت و کم یا زیاد شدن بوی غذا هم موثرند. پس باید در انتخاب طعم دهنده‌ها دقت کنیم. به عنوان مثال، اگر از پودر آویشن استفاده می‌کنیم؛ مهم است که ماهی را به روش کبابی طبخ می‌کنیم یا قرار است آن را آب پز کنیم. برای یک انتخاب درست، تا آخر این مقاله با ما باشید.

 کدام طعم دهنده برای کدام روش پخت مناسب است؟

بعضی چاشنی‌ها را تقریباً در هر غذا با هر روش پختی می‌شود استفاده کرد. هیچ وقت آشپز را ناامید نمی‌کنند و دست خالی بر نمی‌گردانند، اما از این چاشنی‌ها مانند لیمو و آبلیمو، پودر سیر و روغن زیتون، فلفل و نمک و پیاز و زنجبیل که بگذریم دیگر مهم می‌شود که چه طعم دهنده‌ای را برای چه روش طبخی استفاده می‌کنیم. ما آنچه را به تجربه بدست آورده‌ایم در چند جدول برای شما خلاصه کرده‌ایم.


بهترین طعم دهنده ماهی سرخ شده
رزماری
جعفری
اسفناج
گوجه گیلاسی
ریحان

دستور پخت جذاب ماهی سی بس سرخ شده‌ی توسکانی با طعم دهنده‌های جدول بالا را همراه با ویدئوی آموزشی با شما به اشتراک گذاشته‌ایم، از دست ندهید.


بهترین طعم دهنده ماهی کبابی
پودر پاپریکا
پودر اورگانو
پودر آویشن
پودر ریحان خشک
زعفران و کره

علاوه بر طعم دهنده‌های متنوعی که در این مقاله به شما معرفی می کنیم با یک طعم دهنده جادویی ماهی هم در وبلاگ ایناس آشنا شوید.


بهترین طعم دهنده ماهی بخارپز
سیب زمینی
کرفس
گوجه فرنگی یا هویج
جعفری،شوید، رزماری
ترکیب زعفران و کره

طرز تهیه ماهی بخارپز را بخوانید تا مطمئن شوید با این طعم دهنده‌ها می‌شود به بهترین نتیجه رسید.


بهترین طعم دهنده ماهی آبپز
کرفس
نشاسته ذرت
فلفل دلمه‌ای
پودر تخم گشنیز
ساقه پیازچه

اگر فکر می‌کنید ماهی آبپز با طعم دهنده‌های جدول بالا باز هم به اندازه کافی خوشمزه نمی‌شود پیشنهاد می‌کنیم  دستور پخت ماهی آب پز را که در آن از همین طعم دهنده‌ها استفاده شده است، ببینید و امتحان کنید.


بهترین طعم دهنده ماهی تنوری
پودر کاری
زنجبیل
ماست ساده
سیر ریز و خرد شده
رب انار

و این هم یک دستور پخت برای ماهی تنوری تا مطمئن شوید این طعم دهنده ها پیشنهادهای مناسبی برای روش طبخ ماهی هستند. این روش پخت را از کتاب معروف آشپزی the curry guy ترجمه کرده‌ایم. ساده و سریع و در عین حال خوش طعم.


بهترین طعم دهنده ماهی شکم پُر
سیر سبز
آلو یا قیسی
رب انار یا شیره تمرهندی
مغز گردو
گشنیز و شنبلیله

صفر تا صد تهیه ماهی کامل و درسته را در مجله آشپزی ایناس بخوانید.


بهترین طعم دهنده قلیه ماهی
جوز هندی
پودر تخم گشنیز
زیره، دارچین، هل، میخک
تمر هندی
گشنیز و شنبلیله

بهترین طعم دهنده ماهی در فر
کدو زرد
قارچ
خردل
سرکه بالزامیک
موسیر تازه

خبر خوب اینکه یک ویدئوی آموزشی از دستور پخت جدید ماهی سی بس در فر را با طعم دهنده‌های جدول بالا در مجله آشپزی ایناس با شما به اشتراک گذاشته‌ایم. حتماً ببینید.

به نظر شما؛ بهترین طعم دهنده ماهی کدام است؟

بهترینی به طور مطلق وجود ندارد، این یک موضوع سلیقه‌ای است و به نوع ماهی و همانطور که گفتیم نوع طبخ غذایی که قصد پخت آن را داریم، بستگی دارد. یک نفر دوست دارد طعم ملایم ماهی را زیر دندانش حس کند پس به همان نمک و فلفل قناعت می‌کند؛ یک نفر از بوی ماهی خوشش نمی‌آید و به هر در و دیواری می‌زند تا یک طعم جدید بر ماهی غالب شود. یک نفر هوس ماهی سرخ کرده می‌کند و یک نفر قصد طبخ ماهی کبابی دارد، که هر روش، چاشنی و ادویه خاصی را می‌طلبد؛ که ما به تفکیک به چند مورد از بهترین و مناسب‌ترین ادویه‌ها و چاشنی‌ها برای مرینیت کردن ماهی‌ها _ بر اساس انواع روش پخت _ اشاره کردیم.انتخاب نوع ماهی هم در طعم دار کردن آن موثر است. بعضی ماهی‌ها طعم ملایمی دارند (مثل ماهی سی بس) که با یک قطعه لیمو می‌شود آن را سرو کرد و بعضی ماهی‌ها مثل ماهی تُن، نیاز به طعم دهنده‌های قوی دارند.

تصویر
طعم‌دهنده‌های مناسب برای هر روش پخت ماهی

سخن پایانی

تنها یک راه برای یافتن طعم دهنده های مناسب ذائقه شما در هر روش طبخ وجود دارد و آن تجربه است. انواع چاشنی ها را تجربه کنید و نتایج آن را با ما هم به اشتراک بگذارید. ما هم روشهای طبخ فراوانی را در وبلاگ آشپزی ایناس با شما به اشتراک گذاشته ایم که از نظر خودمان بهترین و مناسبترین طعم دهنده ها و کنار بشقابی ها و ادویه ها را در آنها بکار برده ایم. و نمونه هایی از آن را ذیل جداول طعم دهنده ها با شما به اشتراک گذاشتیم . امیدوارم لذت برده باشید.خرید مستقیم ماهی سی بس به تازگی در دسترس قرار گرفته است. همین حالا اقدام کنید و یکی از خوش طعم ترین ماهی‌های خلیج فارس را امتحان کنید.

دیدگاه‌ها

تعداد نظرات:
0
نظر خود را وارد کنید
اطلاعات این زمینه شخصی است و به صورت عمومی نمایش داده نمی‌شود.
محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

آیا می‌دانید؟

یکی از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها که از تشکیل سلول‌های بدخیم در بدن انسان جلوگیری می‌کنند اسید چرب امگا ۳ است. منبع اسیدهای چرب امگا ۳ را در ماهی سی‌بس بیابید.