چطور ماهی سرخ کرده خوشمزه بپزیم

در قدم اول یادتان باشد برای سرخ کردن ماهی، فیله ماهی‌های چرب را انتخاب کنید. چون روغن درونشان به مرطوب نگه داشتن گوشت ماهی کمک می‌کند و بعد از سرخ شدن، گوشت خشک نمی‌شود و از همه مهمتر روغن کمتری به خود جذب می‌کند.

fried fish

مواد لازم؛ روغن و ماهیتابه!

​​​​​​ماهی‌های کوچک که ضخامت آن‌ها کم‌تر از ده سانت است، برای سرخ کردن مناسب‌تر هستند. اگر ضخامت آن‌ها بیش‌تر از ده سانتی‌متر باشد، قبل از سرخ کردن باید به تکه‌های کوچک تقسیم شوند. خواباندن ماهی در کره بهترین طعم را به آن می‌دهد اما کره هنگام سرخ شدن خیلی راحت می‌سوزد.

تصویر

برای حفظ کیفیت و عطر و طعم کره از نصف کره و نصف روغن سرخ کردنی استفاده کنید. روغن‌های گیاهی نیز در صورت تمایل شما، می‌تواند به تنهایی استفاده شود.

​​​​​​​​چند نکته که قبل از سرخ کردن ماهی باید رعایت کنید

  • بسته فیله ماهی را از فریزر خارج کنید و در یخچال بگذارید تا آماده طبخ شود.
  • ماهی‌ها را به طور کامل خشک کنید. برای این کار، دستمال‌های کاغذی حوله‌ای‌ انتخاب خوبی است.
تصویر
  • روغن را  در ماهی‌تابه‌های عمیق با  حرارت متوسط، به اندازه کافی داغ کنید.
  • شروع به سرخ کردن ماهی کنید. باید مثل زمانی که یک قطره آب به روغن اضافه می‌کنید، روغن داغ شده باشد و با گذاشتن فیله در آن  جلز و ولز کند. ​
  • روغن سرخ کردن ماهی نباید آن‌قدر داغ شود که دود از آن بلند شود. چون مطمئنا در چنین روغنی سرخ کردن ماهی یک خطای بزرگ است!
  • ماهی را به مدت نیم ساعت در شیر بخوابانید تا گوشت ماهی لطیف شود و و بوی کمتری بدهد.
  • برای سوخاری شدن ماهی، آن را با آرد سوخاری، نمک  و فلفل مخلوط کنید تا به خوشمزه شدن  آن کمک کنید. آشنایی با انواع آردهای مناسب سرخ کردن را در وبلاگ ایناس مطالعه کنید.

چرا نباید ماهیتابه را پر کنیم؟

ماهی را در روغن داغ بگذارید. قطعات زیادی از ماهی را در یک زمان در ماهی‌تابه قرار ندهید و ماهیتابه را کامل پر نکنید. چون زیاد بودن محتوای ماهیتابه روغن داغ را سرد می‌کند و باعث می‌شود که ماهی روغن بیشتری جذب کند. ماهی را به مدت ۵ دقیقه از یک طرف سرخ کنید سپس بچرخانید و 4 دقیقه دیگر به سرخ کردن ادامه دهید. البته زمان لازم برای سرخ شدن ماهی، به ضخامت ماهی بستگی دارد. در مقاله مدت زمان پخت ماهی حرف‌های دقیق‌تری در این مورد زدیم اگر دوست داشتید مطالعه کنید.

این موارد را در سرخ کردن ماهی به خاطر بسپارید

  • ماهی وقتی سرخ شده است که پوست آن  قهوه‌ای و ترد  شده باشد. وقتی به گوشت ماهی چنگال می‌زنید، گوشت باید به آسانی از استخوان جدا شود.
  • ماهی را بعد از سرخ شدن، بر روی یک حوله کاغذی قرار دهید تا روغن بتواند  خودش را به دستمال کاغذی پس دهد
  • اگر  تعداد زیادی ماهی سرخ می‌کنید، ماهی پخته‌شده را در یک فر از پیش گرم شده با دمای ۱۷۵ تا ۲۰۰ درجه قرار دهید تا ماهی‌ها را گرم نگه دارید.
  • اگر تعداد ماهی‌هایی که قصد سرخ کردن دارید زیاد است، روغن به ماهیتابه اضافه کنید و بگذارید قبل از اضافه کردن ماهی‌ها، روغن خوب داغ شود.​
  • در هنگام سرخ کردن، قطعات با ضخامت مشابه را با هم سرخ کنید تا به طور یکنواخت و به یک اندازه پخته شوند.

​​​​​​​​

​​​​​​​​​​​​​​​ماهی سرخ کرده را با چه چیزی بخوریم؟

شما تنها با یک گاز کوچک به فیله‌ی سرخ شده، سرشار از لذت می‌شوید. آبلیمو یا مخلوط سس آب نارنج و روغن زیتون تکمیل کننده‌ی این ترکیب بهشتی است! اما اگر زمان بیشتری دارید حتما ترکیب مایونز، سیر و روغن زیتون را امتحان کنید.

تصویر

هرچند شاید سرخ کردن ماهی چندان رژیمی و سالم نباشد؛ اما دستمال کاغذی حوله‌ای تا حد زیادی کمک می‌کند که غذای شما کم‎‌تر چرب باشد و البته همانطور که گفتیم از ماهی های چرب برای سرخ کردن استفاده کنید.
پیشنهاد ما: فیله کاملا بدون تیغ ماهی سی بس.

دیدگاه‌ها

تعداد نظرات:
0
نظر خود را وارد کنید
اطلاعات این زمینه شخصی است و به صورت عمومی نمایش داده نمی‌شود.
محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

آیا می‌دانید؟

یکی از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها که از تشکیل سلول‌های بدخیم در بدن انسان جلوگیری می‌کنند اسید چرب امگا ۳ است. منبع اسیدهای چرب امگا ۳ را در ماهی سی‌بس بیابید.