مدت زمان پخت ماهی

شاید شما هم دوست دارید بدانید مدت زمان لازم برای پختن ماهی چه‌قدر است؛ تا زمانی که به خانه برگشتید و حسابی گرسنه بودید، خیلی دقیق بدانید با پختن یک ماهی چند دقیقه بعد به لذت وصف نشدنی سیری خواهید رسید! اگر همیشه دیر به خانه می‌رسید، زود گرسنه می‌شوید و طاقتتان کم است و ماهی هم دوست دارید ادامه‌ی این یادداشت را بخوانید تا سوال‌های زیادی را در کم‌ترین زمان ممکن پاسخ بدهیم؛ درست به اندازه‌ی زمان لازم برای پختن ماهی.

کوکینگ فیش

با چنگال به دیدنم بیا!

گوشت ماهی پخته شده مرطوب است و طعم لطیفی دارد  و حتما می‌دانید پختن بیش از حد ماهی از رایج‌ترین اشتباهات در پخت و پز است. پخت ماهی زمانی تمام می‌شود که گوشت آن از حالت شفاف و مراوریدی به رنگ مات تبدیل و سفت می‌شود اما هنوز رطوبت خود را حفظ کرده است. یک آزمایش ساده: برای آزمایش میزان پخت ماهی، گوشت آن باید با چنگال به راحتی پوسته پوسته (از هم جدا) شود.
در ویدئوهای آموزشی ایناس می‌توانید طبخ حرفه‌ای ماهی را همراه با ما امتحان کنید.

قانون 10 دقیقه یا پخت ماهی به سبک کانادایی

قانون 10 دقیقه‌ای یا روش پخت کانادایی یکی از روش‌های رایج پخت ماهی به شیوه معمول از جمله کباب و گریل کردن، بخارپز کردن، سرخ کردن، مایکروویو  و غیره است. نحوه استفاده از قانون 10 دقیقه چگونه است؟ الان برایتان می‌گوییم.
ماهی را در ضخیم‌ترین نقطه آن اندازه بگیرید. اگر ماهی شکم‌پر یا رول شده است، بعد از پرکردن یا رول کردن، آن را اندازه بگیرید.
در صورتی که ضخامت ماهی کمتر از 10 سانتی‌متر بود ماهی را حدود 10 دقیقه در ماهیتابه بپزید و آن را در اواسط زمان پخت (5 دقیقه بعد از پخت)  بچرخانید. به عنوان مثال، یک استیک ماهی ده سانتی‌متری باید 5 دقیقه در هر طرف پخته شود. قطعه‌هایی با ضخامت کمتر از5 سانتی‌متری خیلی نیازی به چرخاندن و زیر و رو کردن ندارند.  برای تست کردن ماهی، با چنگال گوشت را تست کنید و حواستان باشد درجه حرارت ماهیتابه‌تان بالا باشد.

نکته اول: اگر ماهی را در فویل یا سس می‌پزید 5 دقیقه به زمان پخت ماهی اضافه کنید.

نکته دوم: زمان پخت ماهی یخ‌زده که یخ‌زدایی نشده است را دو برابر ک‎نید. از این قانون به عنوان یک راهنمای کلی استفاده کنید زیرا اغلب فیله‌ها ضخامت یکنواخت و یکسان ندارند.
جواب چندتا از پرسش هایی که ممکن است برایتان پیش بیاید را در ادامه بخوانیم:

مدت زمان پخت ماهی 5 برابر سریعتر از گوشت و مرغ!

قسمت ماهیچه‌ای بدن ماهی بسیار کم‌تر و نازک‌تر از گوشت گوسفند و گاو است و همین گوشت ماهی را لطیف و خوش پخت می‌کند. بنابراین ماهی به سرعت پخته می‌شود و حتی پس از پخت کوتاه هیچ قسمت خامی در آن باقی نمی‌ماند.  پس زمان پخت را به خاطر نگرانی از خام ماندن گوشت ماهی طولانی نکنید.

 از کجا بفهمیم که ماهی مان پخته است یا نه؟

بهترین راه برای تشخیص اینکه کار پختن ماهی شما تمام شده است این است که آن را با چنگال در ضخیم‌ترین نقطه آزمایش کرده و به آرامی بچرخانید. وقتی ماهی پخته شده باشد، ظاهر شفاف یا خام خود را از دست می‌دهد.

فروش نوروزی سی بس ایناس

ماهی بخارپز یا آب پز چه‌قدر زمان برای پخت لازم دارد؟

فیله‌های ماهی را در یک سبد مخصوص پخت بچینید، و آن را در قابلمه فرو کنید. صبر کنید تا آب به جوش بیاید؛ ممکن است 2 تا 3 دقیقه طول بکشد و سپس اجازه دهید ماهی آنقدر بجوشد تا بتوانید به راحتی آن را با چنگال پوسته پوسته کنید، که تقریباً 10 تا 12 دقیقه زمان خواهد برد.
دستور پخت جذاب ماهی بخار پز سی بس با زنجبیل و سس سویا را در حتما در صفحه دستور پخت ببینید.

مدت زمان سرخ شدن ماهی

سرخ کردن ماهی بسته به ضخامت برشهای آن بین 3 تا 8 دقیقه برای هر طرف ماهی زمان خواهد برد. فیله های باریکتر را بیش از 5 دقیقه سرخ نکنید و فیله های ضخیم تر هم نهایتا در 8 دقیقه سرخ خواهند شد و سپس ماهی را زیر و رو کنید.

مدت زمان پخت ماهی درسته در فر

ماهی را به مدت 18-20 یا حتی 30 دقیقه در دمای 180 درجه سانتی‌گراد (فر گازی) 165 درجه سانتی‌گراد (فر برقی) و تا زمانی که به راحتی با چنگال پوسته پوسته شود، بپزید. مدت پخت بسته به نوع/اندازه ماهی شما متفاوت است.

مدت زمان پخت ماهی کبابی

برای آنکه ماهی به خوبی ترد و قهوه ای شود بین 5 تا 10 دقیقه برای هر کبابی شدن هر سمت آن زمان نیاز داریم. این فاصله 5 دقیقه ای به ضخامت برشهای ماهی یا اندازه ماهی کامل بستگی دارد. در فوت و فن کبابی کردن ماهی در خانه بیشتر در این مورد گفته ایم.

زمان پخت ماهی در مایکروفر

ماهی در مایکروفر زمان کمی برای طبخ نیاز دارد. چه بخواهید ماهی را در مایکروفر آبپز کنید و چه در فویل قرار بدهید و چه حتی ماهی را بصورت درسته بپزید در هر صورت بیش از 10 دقیقه زمان نخواهد برد اما این زمان در روشهای مختلف متفاوت است. برای اطلاع دقیق تر از زمان پخت ماهی در مایکروفر این مقاله را ببینید.

مدت زمان طبخ ماهی به روش سووید

اگر نمیدانید سووید چیست ابتدا این مطلب را ببینید. بطور کلی به روش پخت تحت خلا سووید می گویند. شاید آن را با نام کیسه پزی هم بشناسید. روشی که در دوره همه گیری کرونا مورد توجه برخی رستورانها هم قرار گرفته بود. این روش نیاز به تجهیزات ویژه ای ندارد و در خانه می توانید در عرض 15 دقیقه ماهی خود را به این روش طبخ کنید.

بهترین تکنیک برای پختن انواع ماهی و خشک نشدن آن چیست؟

برای جلوگیری از خشک شدن بافت‌ها در حین پخت، ماهی به دمای بالاتر و زمان پخت کوتاه‌تری نسبت به گوشت نیاز دارد.

اگر ماهی را زیاد بپزید چه اتفاقی می‌افتد؟

پخت بیش از حد، رایج‌ترین اشتباهی است که اکثر مردم هنگام پخت ماهی مرتکب می‌شوند، چون ماهی سفت، خشک و بی‌مزه می‌شود. در این مورد مطلب سفت شدن یا له شدن گوشت ماهی را در وبلاگ ایناس مطالعه کنید.
زمان پخت برای انواع مختلف ماهی متفاوت است، اما به طور کلی شما 3 تا 5 دقیقه در هر طرف ماهی را طبق قواعد بالا بپزید.

آیا باید ماهی تازه را قبل از پخت و پز بشویید؟

سوال مهمی است! کارشناسان بین‌المللی ایمنی مواد غذایی شستن گوشت و مرغ خام را قبل از پخت توصیه نمی‌کنند. بسیاری از باکتری‌ها کاملا آماده پخش شده‌اند و وقتی این مواد را می‌شویید، باکتری‌ها در آشپزخانه شما پخش می‌شوند. آب می‌تواند باکتری‌ها را اطراف سینک ظرفشویی بپاشد که می‌تواند به بیماری منجر شود. پختن باکتری‌ها را از بین می‌برد! لطفا گوشت‌ها را نشویید.

فروش نوروزی سی بس ایناس

ماهی سی بس، یک وعده فست فود سالم!

حالا که فهمیدیم طبخ ماهی به روش های مختلف چقدر سریعتر از سایر غذاهای گوشتی است، خوب است این را هم بدانیم که استفاده از فیله بسته بندی شده ماهی، زمان تهیه این غذا را چندین برابر می‌کند. اگر زمان کافی برای درست کردن غذا ندارید، فقط کافیست بسته را باز کنید چند برش بزنید و آن را با ادویه دلخواه در ماهیتابه بگذارید. ما فیله منجمد ماهی سی بس را به شما توصیه می‌کنیم زیرا:

1- بسیار کم بوست و نیازی به طعم دار کردن ندارد. نمک و آبلیمو کافیست.

2- صد در صد بدون تیغ است و تضمین پیدا نکردن حتی یک تیغ ریز در گوشت آن را به شما می دهیم.

2- می توانید بدون دغدغه کیفیت و سلامت، بطور مستقیم از تولید کننده بخرید.

ماهی سی بس ایناس، سریع، سالم و در دسترس است.

دیدگاه‌ها

تعداد نظرات:
0
نظر خود را وارد کنید
اطلاعات این زمینه شخصی است و به صورت عمومی نمایش داده نمی‌شود.
محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

آیا می‌دانید؟

یکی از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها که از تشکیل سلول‌های بدخیم در بدن انسان جلوگیری می‌کنند اسید چرب امگا ۳ است. منبع اسیدهای چرب امگا ۳ را در ماهی سی‌بس بیابید.