ماهی خوشمزه چه نکاتی دارد؟

خوشمزه‌ترین ماهی کدام است؟ ماهی سفید، ماهی حلوا یا قزل آلا؟ لیست ماهی‌های خوش‌طعم بی‌پایان است و انتخاب یک ماهی به عنوان خوشمزه‌ترین ماهی، تقریباً غیرممکن؛ اما ما سعی کردیم یک بار برای همیشه مشخص کنیم که کدام ماهی واقعاً خوش طعم‌تر است!

طعم ماهی

لب کلام

وقتی قصد داریم ماهی بخریم، اولین چیزی که برای ما اهمیت دارد، کیفیت طعم و مزه آن است. این که آیا این ماهی، خوش طعم است و ارزش امتحان کردن دارد؟ بنابراین ما تلاش کردیم در این مقاله مشخص کنیم که کدام ماهی واقعاً خوشمزه‌تر است تا در موقع خرید نه وقت خود را تلف کنیم نه وقت ماهی فروش را! با ما تا انتها همراه باشید تا نکات جالبی که یافته ایم را با شما به اشتراک بگذاریم.

راز انتخاب و پخت ماهی با بهترین طعم

فارغ از نوع ماهی، راز داشتن یک ماهی خوب و خوشمزه، استفاده از ماهی تازه و رعایت فوت و فن پخت ماهی است. پس اگر به دنبال خرید و پخت یک ماهی خوش طعم و خوشمزه هستید:

1) ماهی خریداری شده، ترجیحاً بوی قوی نداشته باشد تا مجبور نباشید، به انواع و اقسام ادویه و چاشنی برای مزه دار کردن، متوسل شوید، ماهی‌های پرچرب و روغنی، عموماً طعم و بوی قوی دارند.

2) به گفته‌ی بسیاری از سرآشپزها؛ ماهی‌های آب ‌شور (ماهی دریایی)؛، بسیار خوشمزه‌تر و بهتر از ماهی‌های آب شیرین هستند.

3) در صورت خرید ماهی تازه، ترجیحاً ماهی نر انتخاب کنید، ماهی نر در مقایسه با ماهی ماده، پُر گوشت‌تر و خوشمزه‌تر است ( در مقاله روش‌های تشخیص ماهی نر و ماده، جنسیت ماهی را تعیین کنید).

4) ماهی را بلافاصله یا ظرف 1 تا 2 روز پس از خرید بپزید.

توجه توجه!!! اگر شما یک ماهی را به خاطر سالم بودن آن مصرف می‌کنید؛ اما عطر و بوی قوی آن باب میل شما نیست مانند سالمون، تن یا ساردین؛ استفاده از بهترین ادویه‌ها و روش‌های مختلف مزه‌دار کردن ماهی به شما توصیه می‌شود.

تصویر
راز انتخاب ماهی با بهترین طعم

خوشمزه‌ترین ماهی کدام است؟

سلیقه و ذائقه در انتخاب خوشمزه ترین ماهی نقش مهمی دارد و ماهیان مختلفی می‌توانند این مدال افتخار را از آن خود کنند ؛ اما در بین بهترین و محبوب‌ترین ماهیان ایران، روی طعم و مزه ماهی‌های جنوب و خلیج فارس جور دیگری حساب می‌شود. این ماهی‌ها هم متنوع‌ترند، هم مزه خوبی دارند، هم گوشتی هستند و استخوان کمتری دارند و هم از ارزش غذایی بالاتری برخوردارند. پس در ادامه به معرفی خوشمزه‌ترین ماهیان جنوب می‌پردازیم.

معرفی 3+1 مورد از خوشمزه‌ترین ماهی‌های جنوب و خلیج فارس

1. سی بس (سی باس)؛ نگینی در میان صدف

هر جا سخن از معرفی بهترین ماهی است، بدون شک نام ماهی سی بس می‌درخشد! تا خودتان امتحان نکنید، متوجه نخواهید شد! یکی از خوشمزه‌ترین ماهی‌های رشد یافته در دل مزرعه‌ی دریایی در خلیج فارس که حتی افرادی که به ماهی لب نمی‌زدند بخصوص کودکان را طرفدار خود کرده است! همچنین، این ماهی نیم چرب، سرشار از امگا 3، از دسته ماهیان بدون بو و بدون تیغ با گوشتی سفید و پخت بسیار ساده و آسان است! دیگر از یک ماهی چه می‌خواهید؟

اگر به ماهی سی بس دسترسی ندارید؛ می‌توانید فیله‌های کاملاً تمیز و بسته‌بندی شده آن را در وزن‌های 450 و 750 گرمی با قیمت مناسب، مستقیماً به ایناس سفارش داده و در اسرع وقت با ضمانت انجماد و بازگشت کالا تحویل بگیرید.

2. ماهی شیر؛ دردانه خلیج فارس

با کمترین میزان تیغ و فلس، طعم و مزه خوب و گوشت سفید و فراوان، از ارزشمندترین ماهیان جنوب است و تغذیه‌ای بسیار مقوی و مفید برای رشد نوزادان و توسعه‌ی مغز کودکان و نوجوانان محسوب می‌شود.

3. ماهی قباد؛ شاه ماهی جنوب

از ماهیان خوش خوراک و لذیذ جنوب و دریای خلیج فارس که گوشت آن تُرد و خوش طعم است. اما بهتر است در مصرف آن، به علت سدیم زیاد، جوانب اعتدال رعایت گردد.

4. سرخو؛  ماهی خلق و خو!

جزء لذیذترین و خوش خوراک‌ترین ماهی‌های پرچرب دریای جنوب با گوشت بسیار لطیف که بوی زُهم هم نمی‌دهد؛ اما اسید اوریک آن قدری بالاست. شاید جالب باشد بدانید که ماهی سرخو حاوی اسید آمینه تریپتوفان؛ پیش‌ساز (زیرواحد، مونومر) سروتونین (هورمون شادی‌بخش) است که برای روحیه و خلق و خوی شما خوب است.

تصویر
انتخاب 4 ماهی خوشمزه و خوش طعم جنوب
خوشمزه ترین ماهی‌های جنوب به ترتیب اولویت
سی بس
شیر 
قباد ؛ بچه شیر یا شاه ماهی
سرخو
حلوا سفید
میش ماهی 
هامور
شوریده
راشگو
صُبیتی
کًخو
سکن و سکولا
صُبور و خارا

نظرات شما به خوشمزه شدن مقالات ایناس کمک می‌کند!

شکی نیست که لیست بالا با وجود تنوع بالای ماهیان جنوب، نامحدود و قابل بسط است و چه خوب که شما هم نظر خودتان را در مورد این لیست به ما بگویید:

  • چه ماهی دیگری را به لیست بالا اضافه می‌کنید؟

لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را با ما در کامنت به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها

تعداد نظرات:
0
نظر خود را وارد کنید
اطلاعات این زمینه شخصی است و به صورت عمومی نمایش داده نمی‌شود.
محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

آیا می‌دانید؟

یکی از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها که از تشکیل سلول‌های بدخیم در بدن انسان جلوگیری می‌کنند اسید چرب امگا ۳ است. منبع اسیدهای چرب امگا ۳ را در ماهی سی‌بس بیابید.