فیله ماهی بدون استخوان راهی برای آشپزی سریعتر!

با فیله ماهی بدون استخوان دیگر دغدغه تمیز کردن، جدا کردن تیغ و استخوان و دست‌وپنجه نرم کردن با پوست لیز و فلس ماهی را ندارید؛ یعنی تجربه یک آشپزی ساده، سریع و بدون کثیف کاری.

فیله بدون استخوان

لب کلام

برای آنکه مشکلات تمیز کردن و آماده‌سازی ماهی به بهترین شیوه و در کوتاه ترین زمان ممکن، حل شود، استفاده از فیله تمیز و آماده ماهی بهترین راه است. با خرید فیله ماهی بدون استخوان دیگر دغدغه تمیز کردن و جدا کردن تیغ و استخوان و بو گرفتن دستمان را نداریم، فقط کافیست کمی خلاقیت به خرج دهیم و خیلی سریع و ساده یک شام خوشمزه آماده کنیم. اما آیا واقعاً فیله ماهی بدون استخوان وجود دارد؟ فیله ماهی بدون استخوان از چه ماهی‌هایی به دست می‌آید؟هنگام تهیه آن باید به چه نکاتی توجه کرد! اصل مطلبی است که در این مقاله از بلاگ ایناس به آن می‌پردازیم.

آیا فیله همه‌ی ماهی‌ها بدون استخوان است؟ 

از آنجایی که در فیله کردن، قسمتی از گوشت ماهی به صورت طولی در امتداد ستون فقرات برش میخورد و استخوان بزرگ ماهی جدا می‌شود، طبیعتاً فیله‌ها  فاقد استخوان بزرگ هستند. اما همه ما هر از گاهی با تیغ‌های ریز و کوچک در فیله‌ی ماهی‌ها مواجه شده‌ایم. به طور کلی، فیله‌های ضخیم‌تر که از ماهی‌های بزرگ و کم تیغ تهیه می شوند، نسبت به فیله‌های نازک‌تر، تیغ ریز کمتری دارند.

یکی از راه‌های تشخیص تیغ‌های کوچک درون فیله‌های ماهی، قبل از پخت این است که دست خود را در تمام طول فیله بکشید و تیزی سر تیغ را حس کنید. اگر با یکی از آن‍ها مواجه شدید، می توانید از یک موچین آشپزخانه برای بیرون کشیدن آن استفاده کنید.

تصویر

با خرید فیله آماده و بسته بندی شده، دیگه خبری از تیغ نیست!

ماهی‌ای که تیغ ریز دارد حتی پس از فیله شدن مقداری تیغ در گوشت آن‌ باقی می‌ما‌ند و ممکن است برای کودکی که بدون دغدغه آن را به دهان برده تجربه ناخوشایندی بوجود آورد.

اما زمانی که شما به جای فیله‌ی فله، فیله بسته‌بندی شده‌ی ماهی را خریداری می‌کنید، علاوه بر اطمینان از سلامت و بهداشت آن، حتی اگر این ماهی دارای تیغ‌های اندکی نیز باشد، در مرحله بسته‌بندی و فرآوری از آن جدا می‌شود.

قیمت و خرید فیله ماهی سی بس 450 گرمی

فیله ماهی بدون استخوان از چه ماهی‌هایی به دست می‌آید؟

امروزه ماهی‌های متنوعی به‌منظور رضایت ذائقه‌های مختلف تهیه می‌شود. اگر به فروشگاه‌های مواد غذایی سری بزنید شاهد فیله‌های متنوع از انواع ماهی هستید. اما ماهی‌هایی برای تهیه فیله ماهی بدون استخوان مناسب هستند که:

1) ذاتاً دارای تیغ و استخوان کم باشند و تیغ ریز نداشته باشند. در مقاله جدیدترین ماهی بدون تیغ بازار با راهنمای خرید این دسته از ماهی‌ها آشنا شوید.

2) دارای کمترین ضایعات و بیشترین مقدار گوشت هستند، این‌گونه از ماهی‌ها به دلیل حجم بالای گوشت و کم بودن ضایعات، گزینه‌های به‌صرفه‌ای هستند.

تصویر

به‌عنوان‌ نمونه ماهی سی بس، ماهی شیر، ماهی شوریده و ماهی راشگو از انواع کم تیغ به‌حساب می‌آیند. مقدار ضایعات و تیغ این ماهی‌ها اندک بوده و به همین منظور برای تهیه فیله ماهی بدون استخوان، گزینه‌ای دلخواه هستند.

در مقاله‌ای با عنوان بهترین فیله ماهی، در مورد نکات مثبت و میزان ضایعات این ماهی‌ها به طور مفصل صحبت کرده‌ایم.

نکات مهم در تهیه فیله ماهی بدون استخوان

- یکی از سوالات و نکات مهم در تهیه فیله‌ی ماهی این است که فیله فله بهتر و مقرون به صرفه تر است یا فیله بسته بندی شده؟

اگر به بازار ماهی مراجعه کرده باشید بسیاری از فروشندگان به صورت فله مبادرت به فروش فیله ماهی می‌کنند. شاید با حسابی سر انگشتی کمی به صرفه‌تر به نظر برسد. اما در این میان باید به نکات بهداشتی نیز توجه کنید. فیله ماهی بعد از تهیه شدن بسیار سریع‌تر در مقابل آلودگی و آسیب قرار می‌گیرد؛ زیرا لایه‌های محافظ کننده وجود ندارد. اگر نگهداری فیله ماهی به درستی انجام نپذیرد آلوده شده و بوی زهم بیشتری پیدا می‌کند.

اما در خرید فیله ماهی بدون استخوان بسته بندی شده، این فرآیند در محیط‌های بهداشتی انجام می‌پذیرد و امکان تماس با دیگر سطوح و آلوده شدن به حداقل می‌رسد. همچنین با منجمد شدن استاندارد و اصولی، این فیله‌های بسته بندی شده سالم‌تر و تازه‌تر به شما عرضه می‌شود و از همه مهمتر فاقد هرگونه تیغ ریز هستند.

_ در زمان خرید فیله ماهی به وزن، تاریخ مصرف و شرکت معتبر و شناخته شده نیز دقت نمایید.

فیله مرغوب سفارش دهید و بهترین طعم را بچشید!

شما می‌توانید فیله ماهی بدون استخوان سی بس (سیباس) را وزن‌های 450 گرمی و 750 گرمی، با قیمت مناسب و مقرون به صرفه؛ به صورت مستقیم و آنلاین به ایناس سفارش دهید و در کوتاه‌ترین زمان آن را درب منزل تحویل بگیرید و دردسر کمتر و صرفه اقتصادی را تجربه نمایید.

تصویر
قیمت و خرید فیله ماهی سی بس 750 گرمی

راستی فیله ماهی بدون استخوان سی بس به صورت فیله دودی صد درصد آماده نیز در بازار عرضه شده است. در واقع دودی کردن فیله ماهی یکی از روش‌های جذاب برای مشتریان ماهی فیله در تمام دنیاست. به طوری که در حال حاضر در کشوری مانند استرالیا استقبال از مصرف ماهی از ماهی معمولی به سمت ماهی دودی آماده رفته است. اگر با این وعده غذایی آماده آشنا نیستید حتماً این ویدئوی آموزشی طرز تهیه سالاد با ماهی دودی سی بس را تماشا کنید و آن را امتحان کنید.

دیدگاه‌ها

تعداد نظرات:
0
نظر خود را وارد کنید
اطلاعات این زمینه شخصی است و به صورت عمومی نمایش داده نمی‌شود.
محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

آیا می‌دانید؟

یکی از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها که از تشکیل سلول‌های بدخیم در بدن انسان جلوگیری می‌کنند اسید چرب امگا ۳ است. منبع اسیدهای چرب امگا ۳ را در ماهی سی‌بس بیابید.