فواید فیله ماهی

به نظر شما، فواید استفاده از فیله ماهی چیست؟ آیا به غیر از رهایی ما از کابوس پاک کردن فلس و جدا کردن تیغ و استخوان، فواید دیگری هم دارد؟ برای آشنایی با ناگفته‌ترین فواید فیله ماهی همراه «ایناس» باشید.

فیله

لب کلام

اینکه بتوانیم ماهی‌های بزرگ را در ابعاد کوچک قطعه شده خریداری کنیم حتماٌ نکته مهمی است؛ بخصوص برای خانواده‌های کم جمعیت یا تک نفره. بعلاوه به صرفه بودن استفاده از ماهی فیله شده موضوعی است که هنوز خانواده‌ها آن را نپذیرفته‌اند و تنها با یک بار محاسبه حتماً به این نتیجه خواهند رسید. سرعت در آشپزی و تمیز ماندن آشپزخانه هم که از فواید بدیهی استفاده از فیله است و موارد دیگری که در ادامه با شما به اشتراک می‌گذاریم.

چرا فیله ماهی؟

نداشتن توانایی و تجربه در آماده‌سازی ماهی و سختی‌های مراحل پاک کردن ماهی، بسیاری از افراد را از خرید ماهی منصرف می کند. به همین دلیل است که در بسیاری از خانواده‌ها مصرف کنسرو ماهی بسیار بیشتر از مصرف ماهی تازه است. اگر ماهی نیز با روشی آسان‌تر در دسترس قرار بگیرد خیلی از افراد به استفاده از آن راغب خواهند شد. در اینجاست که وجود فیله ماهی به‌صورت تمیز و آماده طبخ می‌تواند گره‌گشا باشد.

فیله ماهی قسمتی قطعه شده از پرگوشت‌ترین بخش ماهیان است که به صورت افقی برش خورده است. در فیله‌های بدون استخوان ماهی خبری از تیغ‌های آزاردهنده نیست. همچنین دیگر لازم نیست که ماهی را تمیز و با مشکلات این‌چنینی دست‌وپنجه نرم کنید. همان‌طور که شما می‌توانید مرغ آماده طبخ و پاک‌شده را تهیه کنید، فیله ماهی نیز به این شکل و به‌صورت آماده در اختیار شما قرار می‌گیرد. آسان شدن دسترسی به گوشت ماهی‌های مختلف به صورت فیله شده می‌تواند انگیزه‌ای باشد که خانواده‌ها را به مصرف این ماده غذایی ارزشمند ترغیب کند.

قیمت و خرید فیله ماهی سی بس 450 گرمی

قابل توجه خانواده های کم جمعیت و مجردهای عزیز: وقتی ماهی فیله شده می‌خریم می‌توانیم در ابعاد و مقدار اندک طعم ماهی‌های مختلف را تجربه کنیم و دیگر نیازی نیست که یک ماهی کامل خریداری کنیم و مابقی آن را دوباره در فریزر بگذاریم. 

فیله ماهی؛ گزینه‌ای سازگار با روش‌های مختلف طبخ

فیله ماهی به‌عنوان قطعه‌های لخم و خالص ماهی، این خاصیت را دارد که به روش‌های مختلف و سلیقه‌های متفاوت طبخ شود. شما به‌راحتی می‌توانید این فیله‌ها را سرخ‌ کنید و با نان یا برنج استفاده کنید. انواع گریل شده و کبابی، طبخ شده در فر، آب پز و بخار پز و قلیه ماهی روش‌هایی است که با توجه به سلیقه و ذائقه خود قادر خواهید بود سفره‌های رنگین و متنوع با محوریت گوشت ماهی داشته باشید.

تصویر

در مجله آشپزی ایناس به ده ها ویدئوی آموزشی با فیله ماهی به سبک کشورهای مختلف جهان دسترسی خواهید داشت. توصیه می‌کنیم ویدئوهای آشپزی با ماهی ایناس را از دست ندهید. می‌تواند از فیله ماهی، غذایی فوق‌العاده خوشمزه به وجود آورد.

فیله بدون استخوان؛ یعنی لذت تجربه مزه‌ی ماهی‌های مختلف

خیلی از افراد دوست دارند طعم‌های مختلف از ماهی‌ها را امتحان کنند؛ اما بعضی از این ماهی‌ها ابعادی بزرگ دارند و خرید این ماهی‌ها برای امتحان کردن می‌تواند هزینه‌های بسیار زیاد داشته باشد. خرید فیله ماهی این امکان را به ما می‌دهد که در مقادیر کوچک هم بتوانیم لذت تجربه مزه‌ی ماهی‌های مختلف را داشته باشیم. فیله‌ها در وزن‌های مختلف با قیمتی معقول در بازار یافت می‌شود. شما به‌راحتی می‌توانید یک فیله یک کیلویی یا 400 گرمی و حتی کمتر را خریداری کنید و از طعم‌های بی‌نظیر و متفاوت ماهی‌های شمال و جنوب لذت ببرید.

آشپزی سریع با استفاده از فیله ماهی

نحوه برش ماهی بر طعم و زمان پخت آن تأثیر می‎‌گذارد، محبوب‌ترین روش برش ماهی، فیله کردن است، یکی از دلایل محبوبیت این برش این است که فیله‌ها نازک‌تر و بدون استخوان هستند. فیله‌های ماهی معمولاً سریع‌تر از برش‌های ضخیم‌تر مانند برش استیکی یا کالباسی پخته می‌شوند. پس اگر رفاه بیشتر و صرفه‌جویی در زمان برای شما مهم‌تر است، این برش‌های نازک، بهترین انتخاب هستند.

فیله ماهی یا ماهی کامل؟ کدام به‌صرفه‌تر است؟

شاید برای خیلی از افراد مدیریت هزینه مهم باشد. برای این افراد سؤال پیش می‌آید که خرید یک ماهی کامل و تبدیل آن به قطعات مختلف به‌صرفه‌تر است یا خرید فیله‌های ماهی؟ در زمان تهیه ماهی و تبدیل آن به قطعات قابل طبخ، مقادیری به عنوان ضایعات و دور ریز از آن جدا می‌شود. در واقع با توجه به نوع و نژاد ماهی، مقدار گوشت و فیله باقیمانده کمتر از اندازه و وزن ماهی به صورت کامل است. با کمی دقت و محاسبه متوجه می‌شوید که خرید ماهی و تبدیل آن به فیله با خرید فیله به صورت آماده دست کم در مورد بعضی ماهی‌ها فرق چندانی نخواهد داشت.

به عنوان مثال اگر شما ماهی لذیذی مانند سی بس را بخرید و از آن قطعات و فیله جهت طبخ تهیه نمایید، پس از محاسبه دور ریزها و ضایعات آن، متوجه خواهید شد که فرق چندانی با خرید فیله این ماهی وجود نخواهد داشت. اما اگر آشپزی بی‌دردسر و سریع در تهیه غذاهای دریایی به خصوص ماهی را ترجیح می‌دهید، فیله ماهی گزینه‌ای مناسب برای شما خواهد بود.

تصویر

حتماَ یکبار تفاوت وزنی ماهی‌ای که خودتان در منزل فیله می‌کنید را با ماهی بسته‌بندی فیله شده که از فروشگاه به‌صورت آماده تهیه می‌کنید مقایسه کنید شاید در تصمیم‌تان برای خرید ماهی کامل و دردسرهای فیله کردن تجدید نظر کردید. اگر به هر حال به این نتیجه رسیدید که دوست دارید ماهی تازه بخرید و در منزل فیله کنید هم حتماً ویدئوی آموزشی فیله کردن ماهی سی بس را ببینید تا با سختی کمتر و روش حرفه‌ای‌تری ماهی را برای طبخ آماده کنید.

قیمت و خرید فیله ماهی سی بس 750 گرمی

ما در مقاله‌ای به تشریح فواید فیله ماهی و ماهی برای افراد باردار بر اساس آخرین یافته‌های مقالات علمی روز و توصیه‌های سازمان غذا و دارو پرداخته‌ایم. مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

دیدگاه‌ها

تعداد نظرات:
0
نظر خود را وارد کنید
اطلاعات این زمینه شخصی است و به صورت عمومی نمایش داده نمی‌شود.
محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

آیا می‌دانید؟

یکی از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها که از تشکیل سلول‌های بدخیم در بدن انسان جلوگیری می‌کنند اسید چرب امگا ۳ است. منبع اسیدهای چرب امگا ۳ را در ماهی سی‌بس بیابید.