سیبریم

ماهی سیبریم با نام علمی Sparus aurata از خانواده شانک ماهیان است . در ایتالیا آن را به نام قدیمیاش یعنی اوراتا میشناسند و در اسپانیا به دورادا معروف است.

سی بریم

درباره ماهی سیبریم بیشتر بدانید

ماهی سیبریم با نام علمی Sparus aurata از خانواده شانک ماهیان است . در ایتالیا آن را به نام قدیمیاش یعنی اوراتا میشناسند و در اسپانیا به دورادا معروف است.

گوشت سفید این ماهی که در ایران برای اولین بار در خلیج فارس تولید شده است بسیار لذیذ و زود هضم است و ارزش غذایی بالایی دارد. ماهی سیبریم ایناس به غیر غذایی که از طریق سیستم غذادهی اتوماتیک دریافت میکند از ریزمغذیهای درون آب، موجودات دریایی و صدفها و صدفچههای موجود در آبهای خلیج فارس نیز تغذیه میکند.

این ماهی انواع دیگری نیز مانند بریم نقرهای و سفید دارد و البته خوش طعمترین آنها سیبریم سرطلایی یا همان نوعی است که در ایران و در مدیترانه تولید و مصرف مشود.

سیبریمارزش غذایی روزانهدر هر ۱۰۰ گرم
انرژی۴.۶۹۲.۳Kcal
چربی۶.۷۴.۷g
پـروتئین۲۴.۸۱۲.۱g
امگا ۳۰.۶g
ویتامین D۱۵.۲۰.۷۶
آهـن۷۰۹.۸۲g
فسفـر۵۶.۸۵۶۸.۵mg

ویژگیهای تغذیه‌ای

ماهی سیبریم یک محصول پروتئینی بوده و بخش عمده انرژی آن از بخش پروتئینی حاصل میشود. به طور کلی هر وعده 100 گرمی ماهی سیبریم 120 کیلوکالری برای بدن تامین میکند که از این مقدار حدود 46 کیلوکالری توسط چربی ماهی و مابقی از بخش پروتئینی آن حاصل میشود. سیبریم نیزمنبعی سرشار از ویتامینها و مواد معدنی است. وجود میزان قابل توجه الکترولیتهای نظیر سدیم و پتاسیم و همچنین مواد معدنی نظیر آهن، فسفر، روی و منیزیم در این ماهی نقش بسیار مهمی در تنظیم فعالیتهای سلولی بدن، بهبود سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماریها، رشد و گردش خون در بدن دارند.

دیدگاه‌ها

تعداد نظرات:
0
نظر خود را وارد کنید
اطلاعات این زمینه شخصی است و به صورت عمومی نمایش داده نمی‌شود.
محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

آیا می‌دانید؟

یکی از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها که از تشکیل سلول‌های بدخیم در بدن انسان جلوگیری می‌کنند اسید چرب امگا ۳ است. منبع اسیدهای چرب امگا ۳ را در ماهی سی‌بس بیابید.